سفارش تبلیغ
صبا ویژن
RSS

نظر بدهید

معرفى نرم افزار

ARENAبسته نرم افزاری برای شبیه سازی سیستم های گسسته پیشامد است که توسط شرکت Systems Modeling به بازار عرضه شده است . ARENS نرم افزاری کامل برای انجام مطالعات شبیه سازی است و تمام قدم های یک مطالعه شبیه سازی را پشتیبانی می کند . ARENA انعطاف پذیری زبان شبیه سازی Siman و قابلیت های مدل سازی شی گرا را همزمان ارایه می کند و در عین حال از آسانی کاربردی محیط Microsoft Windows استفاده می کند .

 

بهترین نرم افزار شبیه سازی و مدل سازی

نرم افزار Arena نرم افزار تخصصی رشته های مدیریت ، مهندسی صنایع ، تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی یا OR ) ، کامپیوتر و تمام رشته هایی که به نحوی با شبیه سازی سروکار دارند می‌باشد.

 

معرفی علم شبیه سازی

شبیه سازی (Simulation ) علم و هنر ساختن مدلی (مدلسازی) از یک پروسه یا سیستم ،جهت ارزیابی و آزمایش راهبردها می‌باشد و روشی برای آگاهی از نتایج ایده های پیشنهادی قبل از اجرای آنهاست. شبیه‌سازی در واقع مدل کوچک شده از یک چیز واقعی یا وضعیت اجتماعی یا یک فرایند است و روشی موثر در بررسی بعضی ویژگی‌ها یا رفتارهای کلیدی در یک سامانه (System ) فیزیکی یا انتزاعی است. شبیه‌سازی در بسیاری مقوله‌ها از جمله مدل‌سازی سامانه‌های طبیعی و انسانی، برای کسب بینش و آگاهی حول نحوه کارشان، به کار می‌رود. در موارد دیگر از قبیل شبیه‌سازی فناوری برای بهینه‌سازی عملکرد، مهندسی ایمنی، آزمایش، آموزش و مهارت‌آموزی ‌استفاده می‌شود. از شبیه سازی می‌توان برای نمایش تاثیرات و عواقب نهایی شرایطی متفاوت (که مثلا در واقعیت برقرار نیست) یا بررسی تاثیر عوامل موجود بهره برد.

 

 




نظر

رتبه ایران در مهندسی صنایع

انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: بر اساس اعلام پایگاه رتبه بندی مجلات علمی ( SJR) ، ایران از نظر انتشار مقاله در حوزه مهندسی صنایع و ساخت در نشریات معتبر جهانی، رتبه سیزدهم را داراست.

پرویز فتاحی در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ایران...


که در تاریخ 26 بهمن 1390 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید، افزود: این در حالی است که ایران از نظر انتشار مقالات علمی در حوزه مهندسی صنایع و ساخت در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است .

 

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه ایران در گرایش های مختلف مهندسی صنایع اضافه کرد: در سال 2001 ایران در زمینه مهندسی صنایع ساخت، رتبه چهل و هشتم دنیا را داشت که این رتبه در سال 2010 به رتبه سیزدهم جهان ارتقا یافت.
وی افزود: ایران با ارائه 27510 مقاله علمی در تمامی رشته‌ها رتبه‌ نوزدهم دنیا را از آن خود کرده و این در حالی است که در حوزه مهندسی با ارائه‌ 3916 مقاله رتبه چهاردهم و در رشته مهندسی صنایع و ساخت با 370 مقاله رتبه‌ سیزدهم را در جهان از آن خود کرده است.
به گفته وی سهم مقالات جامعه مهندسی صنایع ایران از کل مقالات جامعه مهندسی کشور در سال 2000 ، سه درصد بود که این میزان در سال 2010 به 15 درصد افزایش یافت.
دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران در زمینه میزان استناد به مقالات محققان ایرانی در حوزه مهندسی صنایع در سال 2010 گفت: مقالات پژوهشگران ایرانی بیشترین استناد را در جهان داشتند و ایران دراین زمینه رتبه نخست را داراست که این امر نشان دهنده افزایش سطح کیفیت مقالات ایرانی است.
فتاحی به پذیرش دانشجویان در رشته مهندسی صنایع در سال 1390 اشاره کرد و گفت: در سال جاری 18 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در این رشته در تمامی دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی کشور پذیرفته شده اند.
وی گفت :کشورمان موفق شده است در زمینه توسعه کمی رشته مهندسی صنایع گام های مطلوبی بردارد و ابراز امیدواری کرد این توسعه را از نظر کیفی در این رشته ادامه یابد.
دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران در پایان تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد تعداد مقالات چاپ شده توسط دانشگاه‌های مختلف در مهندسی صنایع به گونه‌ای است که دانشگاه تهران با 495 مقاله بیشترین سهم را در انتشار مقالات داشته است و پس از آن به ترتیب دانشگاه علم و صنعت با 390 مقاله، دانشگاه امیرکبیر با 369 مقاله، دانشگاه آزاد با 340 مقاله و دانشگاه صنعتی شریف با 315 مقاله رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

 




نظر بدهید

کشتی شناور ؟؟!

نخستین دانشگاه شناور جهان در نیوزلند پهلو گرفت

نخستین کشتی دانشگاهی جهان در ادامه حرکت خود دراقیانوس های جهان به اوکلند نیوزلند وارد شد. این کشتی که "کشتی پژوهشگر" نامدارد دانشگاهی شناور بر سطح اقیانوس های جهان است که بین 200 تا 400 دانشجو در آنمشغول به تحصیل هستند.این کشتی دارای سه استخر بزرگ، دو سالن ژیمناستیک و چندین رستوران و 9 سالن برگزاری کنفرانس و سخرانی است و تقریبا نظیر دانشگاههای جهان ازامکانات رفاهی و آموزشی مدرنی برخوردار است.بر اساس گزارش کانال سه تلویزیوننیوزلند، دانشجویانی که در این کشتی مشغول به تحصیل هستند از 35 کشور جهان بوده ودر کلاس هایی که 19 استاد دانشگاهی آنها را اداره می کنند حضور پیدا می کنند.براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بنادری که کشتی توقف می کند پروژه های آکادمیکمختلفی نیز اجرا می شود.دوره های تحصیلی در این دانشگاه شناور 16 هفته ای بوده و برای شرکت در آن هزینه ای معادل 26 هزار دلار باید پرداخت شود.مقاصد بعدی ایندانشگاه شناور سیدنی در استرالیا و شانگهای چین اعلام شده است

 




نظر

دانشجویان تهران

آن دسته دانشجویانی که درس project دارند ،،، مهلت ارسال نهایی تا آخر اردیبهشت ماه می باشد ، 




نظر بدهید

امتحان میان ترم

آن دسته از دانشجویانی که درس اقتصاد مهندسی دارند ،، امتحان میان ترم تا آخر فصل 6 می باشد ..




<      1   2   3      >